Муч вонифатий житие. Святой Вонифатий: почему ему возносятся молитвы от пьянства. Молитва святому мученику Вонифатию

Подписаться
Вступай в сообщество «servizhome.ru»!
ВКонтакте:
Читает иеромонах Симеон (Томачинский)

Святой Вонифатий жил во времена императора Диоклетиана, который правил с 284 по 305 год. Он был рабом знатной римлянки по имени Аглаида, дочери проконсула. Занимая должность управляющего богатым имением своей хозяйки, он вел нечестивую жизнь, в соответствии с весьма вольными нравами тогдашнего Рима. Предаваясь всецело винопитию и блуду, Вонифатий без зазрения совести согрешал и с самой Аглаидой. При всем этом он был человеком от природы добрым и щедрым, с радостью оказывал гостеприимство странникам и любил раздавать милостыню неимущим.

По прошествии нескольких лет Аглаида, мучимая угрызениями совести и страшась будущего наказания Божия за свои грехи, услышала от христиан, что человек, почитающий мощи святых мучеников, по их заступничеству получит от Господа прощение грехов. Тогда, призвав к себе Вонифатия, она велела ему отправляться в Малую Азию, где христиане в то время подвергались жестоким гонениям, чтобы за деньги приобрести там святые мощи и привезти их в Рим. На это слуга ответил с насмешкой: «А если я привезу тебе свои собственные останки, будешь ли ты почитать меня как святого?» Аглаида с укором отвечала: «Сейчас не время для шуток. Поспеши отправиться в путь, а я, грешница, с нетерпением буду ожидать твоего возвращения, дабы получить прощение от Господа».

Вонифатий прибыл в город Тарс, в Киликии, во главе многочисленной свиты, имевшей при себе много золота и всего необходимого, дабы забальзамировать останки святых и с почестями перевезти их в Рим. Он немедленно направился в амфитеатр, где как раз в то время происходила жестокая казнь 20 христианских мучеников. Вонифатий с ужасом наблюдал, как одного из них разрывали на части, привязав за руки и за ноги к четырем столбам, другого подвешивали вниз головой, третьих яростно бичевали, а иным раздирали бока железными крючьями – однако все они оставались по-прежнему тверды и неколебимы. Подобное зрелище поразило Вонифатия в самое сердце. Позабыв о прошлой нечестивой жизни, он в слезах бросился к стопам мучеников, благоговейно облобызал их оковы и, прося помянуть его в своих святых молитвах, во всеуслышание объявил о том, что он отныне также является последователем Христа.

Приведенный на суд к правителю этой области, Вонифатий с презрением отверг служение идолам и твердо исповедал Спасителя. Доставленный затем в цирк, он по молитвам святых мучеников переносил различные истязания с таким бесстрастием, как будто уже покинул этот мир и был чужд собственному телу. Ему вонзали под ногти заточенный тростник, лили в рот расплавленный свинец, его опускали в котел с кипящей смолой, но никакие мучения не могли сломить его дух. На следующий день Вонифатий с радостью выслушал вынесенный ему смертный приговор. Осенив себя крестным знамением перед казнью, он вознес Господу горячую молитву об укреплении христиан в их скорбях и о даровании ему самому отпущения грехов и вечного небесного блаженства.

Спутники святого Вонифатия, решив поначалу, что он, по своему обыкновению, зашел в какую-нибудь таверну или другое подобное место, начали уже беспокоиться из-за его продолжительного отсутствия и отправились на поиски. В городе они встретили брата местного палача, который рассказал им, что накануне там был казнен некий римлянин, по описанию похожий на их товарища. Хотя они не могли себе представить, чтобы этим мучеником был весельчак Вонифатий, они все же поспешили в амфитеатр. С изумлением они обнаружили там тело своего спутника, которое затем выкупили за 50 фунтов золота и с почетом доставили в Рим.

В это время Ангел Господень явился Аглаиде и произнес: «Встань и иди навстречу тому, кто был твоим слугой и товарищем в блуде, а ныне стал нашим братом. Прими его как господина, ибо благодаря ему простятся тебе все твои грехи». С радостью в сердце женщина снарядила пышную свиту, чтобы достойно встретить святые мощи еще на пути в Рим. Так в точности исполнилось невольное пророчество, произнесенное святым Вонифатием перед отъездом.

Впоследствии Аглаида построила на месте встречи святых мощей большую и красивую церковь во имя мученика.

В этом храме на протяжении веков по молитве святого Вонифатия совершались многочисленные чудеса . Сама же Аглаида, раздав все свое состояние нищим и презрев с тех пор радости суетного мира, всецело посвятила себя подвигам благочестия и молитвы и со временем получила от Господа дар чудотворения. Она почила в мире тринадцатью годами позднее, предав душу Господу с верой в то, что все прегрешения ее прошлой жизни совершенно изглажены благодаря заступничеству святого Вонифатия.


Совр. церковь Сант-Бонифацио-э-Алессио в Риме.

Вонифатий был слугой римлянки Аглаиды, и до обращения своего в веру Христову проводил время в пьянстве и разврате. Однажды отосланный госпожой принести в дом к ней частицы мощей святых мучеников, исповедал Христа, и сам принял мучения и смерть. По молитвам к нему многократно избавлял и избавляет людей от страсти винопития, а сейчас и наркомании.

Мученик Вонифатий Тарсийский. Икона, XVII век

***

Тропарь, глас 4-й

К сословию послан мучеников, мученик был еси истинен пострадав за Христа крепчайше, всехвальне, мощми же возвратился еси верою пославшей тя, Вонифатие блаженне, моли Христа Бога прияти нам грехов прощение.

Кондак, глас 4-й

Священие непорочное самовольно Тебе привел еси, Иже от Девы тебе ради родитися Хотящему, святе венченосче, премудре Вонифатие.

Молитва мученику Вонифатию

О, многострадальный и всехвальный мучениче Вонифатие! Ко твоему заступлению ныне прибегаем, молений нас, поющих тебе, не отвержи, но милостивно услыши нас. Виждь братию и сестры наша, тяжким недугом пианства одержимыя, виждь того ради от матери своея, Церкве Христовой, и вечнаго спасения отпадающия. О, святый мучениче Вонифатие, коснися сердцу их данною ти от Бога благодатию, скоро возстави от падений греховных и ко спасительному воздержанию приведи их. Умоли Господа Бога, Егоже ради страдал еси, да простив нам согрешения наша, не отвратит милости Своея от сынов Своих, но да укрепит в нас трезвение и целомудрие, да поможет Своею десницею трезвящимся спасительный обет свой до конца сохранити во дни и нощи, в Нем бодрствующе и о Нем добрый ответ на страшное судилище дати. Приими, угодниче Божий, молитвы матерей, о чадех своих слезы проливающих; жен честных, о мужех своих рыдающих, чад сирых и убогих, от пианиц оставленных, всех нас, к иконе твоей припадающих, и да приидет сей вопль наш молитвами ко Престолу Всевышняго даровати всем по молитвам их здравие и спасение душ и телес, наипаче же Царство Небесное. Покрый и соблюди нас от лукаваго ловления и всех козней вражиих, в страшный час исхода нашего помози прейти непреткновенно воздушныя мытарства и молитвами твоими избави вечнаго осуждения. Умоли же Господа даровати нам к отечеству нашему любовь нелицемерную и непоколебимую, пред врагами Церкве Святыя видимыми и невидимыми, да покроет нас милость Божия в нескончаемыя веки веков. Аминь.

Молитва вторая мученику Вонифатию

О, святый страстотерпче Христов, воине Царя Небеснаго, земная сладострастия презревый и к Горнему Иерусалиму страданием возшедый, мучениче Вонифатие! Услыши мя грешнаго, приносящаго от сердца молебная пения, и умоли Господа нашего Иисуса Христа простити вся моя согрешения, в ведении и в неведении мною содеянная. Ей, мучениче Христов, образ покаяния собою показавый грешным! Буди ми на злаго сопротивника диавола твоими молитвами к Богу помощник и заступник: много бо поревахся избегнути сетей его лукавых, но удицею греховною уловлен и крепко влачимь от него, не могу избавитися, аще не ты предстанеши ми, во обстояниих горькая терпящему, и колико покушахся покаятися, но ложь пред Богом бых. Сего ради к тебе прибегаю и молюся: спаси мя, святче Божий, от всех зол твоим предстательством, благодатию же Всесильнаго Бога, в Троице Святей славимаго и покланяемаго, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

***

Молитва мученику Вонифатию Тарсийскому:

  • Молитва мученику Вонифатию . Был слугой римлянки Аглаиды, и до обращения своего в веру Христову проводил время в пьянстве и разврате. Однажды отосланный госпожой принести в дом к ней частицы мощей святых мучеников, исповедал Христа, и сам принял мучения и смерть. По молитвам к нему многократно избавлял и избавляет людей от страсти винопития, а сейчас и наркомании

Свя-той му-че-ник Во-ни-фа-тий был ра-бом бо-га-той мо-ло-дой рим-лян-ки Агла-и-ды и со-сто-ял с ней в без-за-кон-ном со-жи-тель-стве. Но оба они чув-ство-ва-ли угры-зе-ния со-ве-сти и хо-те-ли как-то омыть свой грех. И Гос-подь по-жа-лел их и дал им воз-мож-ность очи-стить гре-хи сво-ей кро-вью и за-кон-чить греш-ную жизнь по-ка-я-ни-ем. Агла-и-да узна-ла, что ес-ли с бла-го-го-ве-ни-ем хра-нить в до-ме мо-щи свя-тых му-че-ни-ков, то их мо-лит-ва-ми лег-че по-лу-чить спа-се-ние, ибо под их бла-го-дат-ным воз-дей-стви-ем ума-ля-ют-ся гре-хи и во-ца-ря-ют-ся доб-ро-де-те-ли. Она сна-ря-ди-ла Во-ни-фа-тия на Во-сток, где в то вре-мя шло же-сто-кое го-не-ние на хри-сти-ан, и про-си-ла при-вез-ти мо-щи ка-ко-го-ли-бо му-че-ни-ка, чтобы он стал их ру-ко-во-ди-те-лем и по-кро-ви-те-лем. Во-ни-фа-тий на про-ща-ние, сме-ясь, спро-сил; «А что, гос-по-жа, ес-ли я не най-ду мо-щей, а сам по-стра-даю за Хри-ста, при-мешь ли ты мое те-ло с че-стью?» Агла-и-да от-нес-лась се-рьез-но к его сло-вам и уко-ри-ла его в том, что он, от-прав-ля-ясь на свя-тое де-ло, поз-во-ля-ет се-бе воль-но-сти. Во-ни-фа-тий за-ду-мал-ся над ее сло-ва-ми и всё вре-мя пу-ти был со-сре-до-то-чен-ным.

При-е-хав в Ки-ли-кию, в го-род Тарс, Во-ни-фа-тий оста-вил в го-сти-ни-це сво-их спут-ни-ков и по-шел на го-род-скую пло-щадь, где му-чи-ли хри-сти-ан. По-тря-сен-ный зре-ли-щем страш-ных пы-ток, ви-дя про-свет-лен-ные бла-го-да-тью Гос-под-ней ли-ца свя-тых му-че-ни-ков, Во-ни-фа-тий по вле-че-нию сво-е-го со-стра-да-тель-но-го серд-ца бро-сил-ся к ним, це-ло-вал им но-ги и про-сил свя-тых мо-литв, чтобы и ему удо-сто-ить-ся по-стра-дать с ни-ми. То-гда су-дья спро-сил Во-ни-фа-тия, кто он. Во-ни-фа-тий от-ве-тил: «Я хри-сти-а-нин», - а за-тем от-ка-зал-ся при-не-сти жерт-ву идо-лам. Его тут же пре-да-ли на му-че-ния: би-ли так, что мя-со от-па-да-ло от ко-стей, вон-за-ли иг-лы под ног-ти, на-ко-нец, вли-ли в гор-ло рас-плав-лен-ное оло-во, но си-лой Гос-под-ней он остал-ся невре-дим. Окру-жав-шие су-ди-ли-ще лю-ди при-шли в воз-му-ще-ние, они ста-ли бро-сать в су-дью кам-ни, а за-тем устре-ми-лись к язы-че-ско-му ка-пи-щу, чтобы низ-верг-нуть идо-лов. На сле-ду-ю-щее утро, ко-гда вол-не-ния несколь-ко за-тих-ли, су-дья рас-по-ря-дил-ся бро-сить свя-то-го му-че-ни-ка в ко-тел с ки-пя-щей смо-лой, но и это не при-чи-ни-ло стра-даль-цу ни-ка-ко-го вре-да: его оро-сил со-шед-ший с небес Ан-гел, а смо-ла вы-ли-лась из кот-ла, вспых-ну-ла и обо-жгла са-мих му-чи-те-лей. То-гда свя-той Во-ни-фа-тий был при-го-во-рен к усе-че-нию ме-чом. Из ра-ны ис-тек-ли кровь и мо-ло-ко; ви-дя та-кое чу-до, око-ло 550 че-ло-век уве-ро-ва-ли во Хри-ста.

Меж-ду тем спут-ни-ки свя-то-го Во-ни-фа-тия, на-прас-но про-ждав его два дня в го-сти-ни-це, ста-ли его разыс-ки-вать, пред-по-ла-гая, что он пре-дал-ся лег-ко-мыс-лен-но-му вре-мя-пре-про-вож-де-нию. Сна-ча-ла по-ис-ки бы-ли без-успеш-ны, но, на-ко-нец, они встре-ти-ли че-ло-ве-ка, быв-ше-го оче-вид-цем му-че-ни-че-ской смер-ти свя-то-го. Этот сви-де-тель и при-вел их ту-да, где еще ле-жа-ло обез-глав-лен-ное те-ло. Спут-ни-ки свя-то-го Во-ни-фа-тия со сле-за-ми про-си-ли у него про-ще-ния за непо-доб-ные мыс-ли о нем и, вы-ку-пив за боль-шие день-ги остан-ки му-че-ни-ка, при-вез-ли их в

На-ка-нуне их при-бы-тия Агла-и-де во сне явил-ся Ан-гел и ве-лел ей при-го-то-вить-ся при-нять быв-ше-го ра-ба ее, а те-перь гос-по-ди-на и по-кро-ви-те-ля, со-слу-жи-те-ля Ан-ге-лов. Агла-и-да при-зва-ла кли-ри-ков, с ве-ли-ким по-че-том при-ня-ла чест-ные мо-щи, а за-тем по-стро-и-ла на ме-сте его по-гре-бе-ния храм во имя свя-то-го му-че-ни-ка и по-ло-жи-ла там мо-щи, про-сла-вив-ши-е-ся мно-же-ством чу-дес. Раз-дав ни-щим всё свое име-ние, она уда-ли-лась в мо-на-стырь, где про-ве-ла в по-ка-я-нии во-сем-на-дцать лет и при жиз-ни стя-жа-ла чу-дес-ный дар из-го-нять нечи-стых ду-хов. По-хо-ро-ни-ли свя-тую близ мо-ги-лы му-че-ни-ка Во-ни-фа-тия.

См. так-же: в из-ло-же-нии свт. Ди-мит-рия Ро-стов-ско-го.

Молитвы

Тропарь мученику Вонифатию Тарсийскому, глас 4

К сосло́вию по́слан му́чеников,/ му́ченик был еси́ и́стинен,/ пострада́в за Христа́ крепча́йше, всехва́льне,/ мощми́ же возврати́лся еси́ ве́рою посла́вшей тя, Вонифа́тие блаже́нне,// моли́ Христа́ Бо́га прия́ти нам грехо́в проще́ние.

Перевод: Посланный в собрание мучеников, ты сам стал истинным , мужественно пострадав за Христа, всеми прославляемый, же возвратился ты к пославшей тебя с верой, Вонифатий блаженный, моли Христа Бога получить нам прощение грехов.

Кондак мученику Вонифатию Тарсийскому, глас 4

Свяще́ние непоро́чное/ самово́льне Тебе́ приве́л еси́,/ и́же от Де́вы тебе́ ра́ди роди́тися Хотящему,/ свя́те венчено́сче,// прему́дре Вонифа́тие.

Перевод: Как жертву непорочную, добровольно принес ты себя (Христу) от Девы нас ради родиться Хотящему, святой венценосец, премудрый Вонифатий.

Ин кондак мученику Вонифатию Тарсийскому, глас 4

Изы́де к прия́тию страстоте́рпческих моще́й и стра́ждущих зако́нне ве́ры ра́ди зря́,/ показа́л еси́ му́жески кре́пость свою́,/ устреми́вся на стра́сти испове́данием во Христа́,/ И́же прие́м по́честь побе́ды твоего́ страда́ния,// Вонифа́тие, при́сно моли́ за ны.

Перевод: Отправившись за получением мученических мощей и увидев страдающих за веру подзаконно, ты мужественно проявил силу свою, устремился на мучения, исповедуя Христа, Который принял дар победы твоего мученичества, Вонифатий, всегда моли о нас.

Молитва святому мученику Вонифатию Тарсийскому

О, многострада́льный и всехва́льный му́чениче Вонифа́тие! Ко твоему́ заступле́нию ны́не прибега́ем, моле́ний нас, пою́щих тебе́, не отве́ржи, но ми́лостиво услы́ши нас. Виждь бра́тию и се́стры на́ша, тя́жким неду́гом пиа́нства одержи́мыя, виждь того́ ра́ди от ма́тере своея́, Це́ркве Христо́вой и ве́чнаго спасе́ния отпа́дающия. О, святы́й му́чениче Вонифа́тие, косни́ся се́рдцу их да́нной ти от Бо́га благода́тию, ско́ро возста́ви от паде́ний грехо́вных и ко спаси́тельному воздержа́нию приведи́ их. Умоли́ Го́спода Бо́га, Его́ же ра́ди страда́л еси́, да прости́в нам согреше́ния на́ша, не отврати́т ми́лости Своея́ от сыно́в Свои́х, но да укрепи́т в нас трезве́ние и целому́дрие, да помо́жет Свое́ю десни́цею трезвя́щимся спаси́тельный обе́т свой до конца́ сохрани́ти во дни и нощи́, о нем бо́дрствующе и о нем до́брый отве́т на Стра́шнем Суди́лище да́ти. Приими́, уго́дниче Бо́жий, моли́твы матере́й, о ча́дех свои́х сле́зы пролива́ющих; жен честны́х, о муже́х свои́х рыда́ющих, чад си́рых и убо́гих, от пиа́ниц оста́вленных, всех нас, ико́не твое́й припа́дающих, и да прии́дет сей вопль наш моли́твами твои́ми ко престо́лу Всевы́шняго дарова́ти всем по моли́твам их здра́вие и спасе́ние душ и теле́с, наипа́че же Ца́рство Небе́сное. Покры́й и соблюди́ нас от лука́ваго ловле́ния и всех ко́зней вра́жиих, в стра́шный час исхо́да на́шего помози́ прейти́ непреткнове́нно возду́шные мыта́рства и моли́твами твои́ми изба́ви ве́чнаго осужде́ния. Умоли́ же Го́спода дарова́ти нам к Оте́честву на́шему любо́вь нелицеме́рную и непоколеби́мую, пред врага́ми Це́ркве святы́я ви́димыми и неви́димыми си́лу непобеди́мую, да покры́ет нас ми́лость Бо́жия в несконча́емыя во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва вторая святому мученику Вонифатию Тарсийскому

О, святы́й страстоте́рпче Христо́в, во́ине Царя́ Небе́снаго, земна́я сладостра́стия презре́вый и к го́рнему Иерусали́му страда́нием возше́дый, му́чениче Вонифа́тие! Услы́ши мя гре́шнаго, принося́щаго от се́рдца моле́бная пе́ния, и умоли́ Го́спода на́шего Иису́са Христа́ прости́ти вся моя́ согреше́ния, в ве́дении и в неве́дении мно́ю соде́янная. Ей, му́чениче Христо́в, о́браз покая́ния собо́ю показа́вый гре́шным! Бу́ди ми на зла́го сопроти́вника диа́вола твои́ми моли́твами к Бо́гу помо́щник и засту́пник; мно́го бо порыва́хся избе́гнути сете́й его́ лука́вых, но у́дицею грехо́вною уловле́н и кре́пко влачи́м от него́, не мог изба́витися, а́ще не ты предста́неши ми, во обстоя́ниих го́рькая терпя́щему, и коли́ко покуша́хся пока́ятися, но ложь пред Бо́гом бых. Сего́ ра́ди к тебе́ прибега́ю и молю́ся: спаси́ мя, свя́тче Бо́жий, от всех зол твои́м предста́тельством, благода́тию же Всеси́льнаго Бо́га, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Каноны и Акафисты

Песнь 1

Ирмос: Тристаты крепкия, Рождейся от Девы, безстрастия во глубине души тричастное потопи, молюся, да Тебе, яко в тимпане, во умерщвление телесе победное воспою пение.

Усердным помыслом подвигом ревновав доблих страдальцев, пострадал еси крепко и змия умертвил еси страдании твоими живоносными, страдальче Вонифатие, святых Ангелов собеседниче.

Видев на земли вражию лесть, излиянну люте, доблий страдальче, душу распалив желанием Божественнейшим, вшел еси в тризнище небоязненным, треблаженне, мудрованием.

Мудростию Божественною просвещаемый, блаженне, немудрыя враги объюродил еси, Христа возвещая, дебельством плоти уподобльшася, имже явитися восхоте, Вонифатие, мучениче многострадальне.

Богородичен: Гору Божию, юже провиде Даниил, скинию мысленную, Марию Чистую, славы священие, трапезу, Божественный хлеб вмещшую, вси вернии, единомудренно воспоим.

Песнь 3

Ирмос: Яко неплоды роди от язык Церковь, и многое в чадех изнеможе сонмище, чудному Богу нашему возопиим: Свят еси, Господи.

Якоже возжелел еси, славне, свободу Вышнюю, от ига работы избавляешися, страстем честным поревновав, славне, иже за милосердие раба бывшаго.

Плотских вышший явлься мудрований изменением Божественным, внезапу всяк прилог лютых претерпел еси, радуяся, мучениче Вонифатие.

Тебе самаго отверглся еси, и к подвигом и борением врага изшел еси, Креста оружием укрепився, и, победитель быв, прославился еси, мучениче Вонифатие.

Богородичен: Себе Самаго истощи, Отеческих не истощив во чреве Твоем недр, пресущный Бог и Твой Сын бысть, Всенепорочная, спасая человечество.

Кондак, глас 4

Изыде к приятию страстотерпческих мощей и страждущих законне веры ради зря, показал еси мужески крепость свою, устремився на страсти исповеданием во Христа, Иже прием почесть победы твоего страдания, Вонифатие, присно моли за ны.

Седален, глас 4

К сословию послан мучеников, мученик был еси истинен, пострадав за Христа крепчайше, всехвальне, бремя же, блаженне, отдался еси верою пославшей тя, Вонифатие блаженне. Но прилежно моли прияти всем согрешений совершенное прощение.

Песнь 4

Ирмос: Любве ради, Щедре, Твоего образа на Кресте Твоем стал еси, и растаяшася языцы: Ты бо еси, Человеколюбче, крепость моя и хваление.

Ублажая страждущих терпение, подобием, мучениче, честных страданий сим уподобился еси, Богомудре пребогате.

Идый верою к мучеников Божественному сословию, блаженне, тебе самаго желающей бремя досточудное, Богомудре, отдал еси.

Очищен, якоже злато, мучениче, язв горнилом, чистейший явился еси, нося Зиждителя страстей изображение.

Богородичен: Девство по Рождестве запечатанно познавающи, Отроковице, несказанно рожденнаго Слова из боку Твоею верно величала еси.

Песнь 5

Ирмос: Просвещение Твое, Господи, низпосли нам и от мглы прегрешений разреши ны, Блаже, Твой мир даруяй.

Яко светозарная возшел еси звезда от запад, и зашел еси, мучениче, страданьми терпеливно, абие к западом возсиял еси, озаряя концы.

Мученически подвизался еси, ногтей терзания, острыми, мучениче, тростьми сбодаемь, и лукаваго жала верно притупляя благодатию.

Вражия изнемогоша, Богомудре, на тя коварствия, ибо к Богу воззрением неуклонным плотския раны, якоже безплотен, терпел еси.

Богородичен: Скверны всякия омый, Дево, душу мою, вопию Ти, и спаси мя, Чистая, Яже истиннаго Бога Спаса на земли воплощшая.

Песнь 6

Ирмос: Возопи, прообразуя погребение тридневное, пророк Иона, в ките моляся: от тли избави мя, Иисусе, Царю сил.

Биемый, ранами плотскими уязвил еси безбожныя, неисцельно недугующия неведением, и болящим явился еси врач, страдальче Вонифатие.

Возвышаемь к Богу, блаженне, прилогом подвигов, враги невидимыя разразил еси и низриновенным помощник, страстотерпче, был еси.

Влачимь по земли, якоже камень многоценен, страдальче, прелести низложил еси утверждение, верных же сердца наипаче верою утвердил еси.

Богородичен: Купина Тя проображаше, Всенепорочная, первее, горящи и никакоже опаляема, Пречистая, ибо, якоже она, не опалилася еси, Бога воплощши.

Кондак, глас 4

Священие непорочное самовольне Тебе привел еси, Иже от Девы тебе ради родитися хотящему, святе венченосче, премудре Вонифатие.

Песнь 7

Ирмос: Авраамстии иногда в Вавилоне отроцы пещный пламень попраша, песньми взывающе: отцев наших Боже, благословен еси.

Колен не преклонив истуканным, во искушение верглся еси величайшее, истинно, мучениче, в пещь, в нейже орошаемый, благодарствовал еси Христу во веки.

Разорити крепость твоего исповедания тщася, льстивомудренный во внутренняя твоя клокочущее олово немилостивно вливает, но яве посрамися.

Посечен быв усердно в честную твою главу, врага льстиваго многокозненную главу отсекл еси твоего мужества мечем, мучениче Христов Богомудре.

Богородичен: Да гласы подобающими песнословлю Тя, Отроковице, страстей мя избави молитвами Твоими, бед же и скорбей и лукавых человек, озлобити мя ищущих.

Песнь 8

Ирмос: Избавителю всех, Всесильне, посреде пламене благочествовавшия, снизшед, оросил еси и научил еси пети: вся дела, благословите, пойте Господа.

Полезно твое делая спасение Христос, Вонифатие, взыскающа мощей добропобедных мучеников, тя укрепляет, еже верно взыскал еси сам быти.

Блаженней госпожи блаженно сокровище подался еси, блаженне, имже обогатившися, пояше веселым сердцем: вся дела, благословите, пойте Господа.

Со тщанием славная жена, воздвигши храм священнейший, тя в нем положи, сущий Божественныя Троицы храм, страстотерпче Христов Вонифатие.

Умертвився за любовь Зиждителя, умерщвляющаго страсти тлетворныя, животворяй молитвою твоею ясно вопиющия: вся дела, благословите, пойте Господа.

Богородичен: На Тя, Чистую, Пребожественный, низшед, якоже весть, воплотися и человеки обожи, песнопоющия, Дево: вся дела, благословите, пойте Господа.

Песнь 9

Ирмос: Ева убо недугом преслушания клятву вселила есть; Ты же, Дево Богородице, прозябением чревоношения мирови Благословение процвела еси. Тем Тя вси величаем.

Видевши тя, бремя священное, радовашеся, вопиющи, приснопомнимая: раба послах тя, блаженне, господина истинна приемлю, работы мя зол избавляюща твоими благоприятными мольбами.

Яко крин, во удолиих мысленных процвел еси мучеников, Вонифатие, якоже финикс, возвысился еси, яко кедр, познался еси миродыханен, явился еси избранный, яко кипарис, благовонствуя души наша.

Днесь память твоя нам возсия, страстотерпче, якоже солнце, сиянием Божественных дарований, просвещающи души поющих тя, страстей же мглу отгоняющи, мучениче Богомудре всеблаженне.

Яко солнце от запад, возсиял еси и восточнаго града достигл еси, идеже пострадав и смертию зашед, к жизни востекл еси и Рим светлый достигл еси, сего ограждая мольбами твоими.

Богородичен: Светом мя озари Твоим, Всенепорочная, во тьме содержимаго греховней, Богородице, и подаждь во дне ходити Божественных повелений, Богоневесто, яко да пою Тя, Всепетую.

Кондак 1

Избранный воине Христов, венцем славы украшенный, мученической смертию вечныя смерти избавивыйся, от мрака греховнаго отвративыйся и к вечному Свету пришедый, приими моление наше в похвалу тебе приносимое, и нас избави от сетей лукаваго врага нашего, да тебе с радостию зовем:

Икос 1

Ангелом светлым, огнь мучений твоих росою благодати угасивым, огражден был еси, страдальче Христов Вонифатие, да яко грешник нераскаянный не погибнеши и пред Господем в одежде брачней предстанеши, научи и нас облещися в светлыя ризы святости, тебе зовущих:

Радуйся, жизнь за Христа отдавый; радуйся, страданиям Его подражавый.

Радуйся, очи своя к Богу обративый; радуйся, волю свою в добродетелех укрепивый.

Радуйся, рабе Христов верный; радуйся, святый конец жития своего приемый.

Радуйся, к покаянию сердца обращаяй; радуйся, ко Христу, пути истинному, приводяй.

Радуйся, Духом Святым просвещенный; радуйся, соблазнами мира сего не прельщенный.

Радуйся, змия лукаваго посрамивый; радуйся, святых лик возвеселивый.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 2

Видя многомятежие мира сего и печали земныя, и сия вся яко прах вменив, к премирным возвел еси ум твой, страдальче Христов, на высоту благоразумия возшед, Христа Бога пред всеми исповедал еси, и ныне души всех, во гресех погибающих, к милосердому Господу зовеши, да во смирении покаются и во слезах умиленно Ему возопиют: Аллилуиа.

Икос 2

Разум трезвением укрепил еси и страстей пламень покаянием угасил еси, Вонифатие предивный, от запада на восток из Рима пришел еси, спострадати Господу Иисусу Христу нашему, намерение святое неся, да благодать в тебе преизобилует, и нас ныне в храм Божий привлекл еси, тебе глаголющих:

Радуйся, страсти побороти научаяй; радуйся, отчаянным надежду спасения подаваяй.

Радуйся, суету жизни земныя познавый; радуйся, страдания своя предсказавый.

Радуйся, трезвящихся отрадо и ободрение; радуйся, немощных волею укрепление.

Радуйся, яко тобою от пианства отвращаемся; радуйся, яко тобою к Богу обращаемся.

Радуйся, исцелений источниче неисчерпаемый; радуйся, чудес сокровище неоскудеваемое.

Радуйся, научаяй нас присно возносити ум наш к Богу; радуйся, обретый истинную от грехов свободу.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 3

Сила милосердия Божия неизреченная на тебе открыся, ибо жития твоего, мучениче, дивное повествование явно нам сказует, како велии грешницы милостивно Отцем нашим Богом приемлются, егда Ему покаяние принесут, тако и ты Богу угодил еси и вместо горькия смерти вечную жизнь приял еси, научи и нас Богу пети выну: Аллилуиа.

Икос 3

Имея ныне радость вечную в Небесных Селениих, и нас грешных на земли не забываеши, мучениче Христов Вонифатие. Мы же труждающиися и обремененнии, к тебе прибегаем: не остави нас сирых и недужных, помощи у тебе просящих, но мольбы наша на Алтарь Небесный принеси, да радостно тебе зовем:

Радуйся, ближняго яко себе самого возлюбивый; радуйся, во гресех сердце свое не ожесточивый.

Радуйся, странником и путником со всяким тщанием служивый; радуйся, сего ради нощию стогны града обходивый.

Радуйся, богатыя милосердию научаяй; радуйся, сирыя и вдовицы защищаяй.

Радуйся, бедствующим и униженным добрый предстателю; радуйся, за обидимых и уничижаемых присный ходатаю.

Радуйся, нестерпимою жаждою пианства палимыя трезвением прохлаждаяй; радуйся, вина ради обнищавшия к трезвению призываяй.

Радуйся, жены рыдающия утешаяй; радуйся, слезы их ко Господу приносяй.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 4

Бури греховныя тебе не потопиша, ниже волны страстей покрыша, мучениче Христов, не погибл еси, но ко Христу пришел еси и жизнь свою, яко жертву благовонную, Ему, Сладчайшему Спасителю нашему, принесл еси. Молися убо, да и мы, в житейстем мори сущии, к тихому пристанищу, Господу Спасителю, притецем, во умилении зовуще: Аллилуиа.

Икос 4

Слышим и мы евангельскую притчу, како блудный сын на стране далече имение свое иждивше, от глада душевнаго в себе пришед, во объятия отчия притече, в покаянии зовый: Отче, согреших на Небо и пред тобою. Тако и ты, мучениче Вонифатие, не погубив себе, но от рожец греха отвративыйся, ко Христу обратился еси. Мы же, исправлению твоему радующеся, поем ти сице:

Радуйся, глад крепок в работе страстем испытавый; радуйся, Христа Бога, яко хлеба живаго, взалкавый.

Радуйся, Пречистыя Крове Его, яко истиннаго пития приобщивыйся; радуйся, яко преславным мучеником приложивыйся.

Радуйся, на крылех трезвения к Богу возлетевый; радуйся, сердце свое горе имевый.

Радуйся, ко Господу силою Животворящаго Креста пришедый; радуйся, яко приял еси венец победы.

Радуйся, души нашея сокровище нетленное; радуйся, Церкве нашея украшение многоценное.

Радуйся, красоты мира сего отвергий; радуйся, греховную одежду с себе совлекий.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 5

Боготочную Кровь Христову за всех нас недостойных и кровь мученическую за Христа пролиянную памятующи, сице тебе вещаше Аглаида: Сам веси, сколь многими грехми осквернени есмы, и о будущем жития нашего небрежем. Аз же от божественнаго мужа слышах, яко мучеников мощи спасение даруют, иже мученика, яко хранителя и ходатая пред Богом имать. И мы тебе глаголем: Ты еси наш хранитель и ходатай пред Богом нашим, ибо со Ангелы предстоиши Престолу Пресвятей Троицы поя: Аллилуиа.

Икос 5

Видим ныне и разумеем, како сии глаголы Аглаиды душу твою пробудиша, и ты к воздержанию призвал еси себе, мучениче Вонифатие, и нам помози подражати тебе, да не погибнем в пучине беззакония потопляеми, но радостно тебе зовем:

Радуйся, от страстей, яко от погибельнаго сна, пробудивыйся; радуйся, от уз греховных свободивыйся.

Радуйся, сомневающихся в милосердии Божием обличение; радуйся, безконечныя радости утверждение.

Радуйся, зовый нас к подвигу воздержания; радуйся, ты бо знамением Креста пресекл еси страстей взыграние.

Радуйся, стяжавый себе вечное имение; радуйся, и нас побуждаяй к труду спасения.

Радуйся, яко винное веселие презрел еси; радуйся, плотския раны, яко безплотен, претерпел еси.

Радуйся, за исповедание Христа от врагов избиенный; радуйся, нестерпимым огнем за Него опаленный.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 6

Проповедница поклонения святым мощем явися Аглаида, госпожа твоя, страдальче Христов, егда посла тя на восток святые мощи мучеников, за веру Христову пострадавших, принести, имиже благодеяния источаются обильно и вечное спасение подается всем, к мученическому лику усердно притекающим. Даждь и нам утешение от Господа прияти, Ему же ангельскую песнь приносим: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиял еси нам, яко звезда незаходимая, дивным житием твоим, мучениче преблаженне, иго Христово легкое и вседрагое на себе приемый и спасение получивый, пути бо благочестия без Христа Господа обрести никакоже возможно есть. Темже и нас молитвами твоими в горняя обители приведи, тя восхваляющих сице:

Радуйся, закона Христова скрижаль богоначертанная; радуйся, молитв ко Господу миро благоуханное.

Радуйся, правыя веры Христовой столпе огненный; радуйся, честный венче заповедей Божиих, якоже от камений драгих, устроенный.

Радуйся, трезвения лествице небовосходная; радуйся, болезни и раны врачуяй греховныя.

Радуйся, от Господа Иисуса Христа благодать и силу приял еси; радуйся, яко свет Христов сим возсиял еси.

Радуйся, воздержанием от грехов освещати праздники нас научаяй; радуйся, от смертнаго вина нас охраняяй.

Радуйся, умерщвленныя страстьми светом Христовым оживляяй; радуйся, тыя к новому житию призываяй.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 7

Хотя отыти от дому своего в путь на восток, кончину жития твоего предрекл еси, достохвальне, Аглаиде глаголя: Госпоже моя, приими мое тело, за Христа мучимое, егда его принесут ти. В душе твоей мысль за Христа пострадати имевый, ты Ему сокровенно молился еси, и нашу веру укрепи, да будем готови и мы ея ради страдати, Господу поюще: Аллилуиа.

Икос 7

Дивному и преславному исправлению твоему не веруя, помысли лукавое в сердце своем Аглаида, грехом бо хуления оболгати тя хотяще, тако отвеща ти: «Ныне не глумления время, брате, но благоговения, ведый буди, яко мощи святыя имаши носити. Господь же да послет Ангела Своего пред тобою и направит стопы твоя милосердием Своим». Мы же, чистоту сердца твоего, дивный Вонифатие, зряще, вопием ти:

Радуйся, святых мощей почитателю; радуйся, благоговения образа нам подателю.

Радуйся, безчинств хранитися нам повелевый; радуйся, вся, о них же сынове века сего радуются, презревый.

Радуйся, известный нам помощниче; радуйся, святых мощей таинниче.

Радуйся, всем борющимся со грехми покровителю; радуйся, покаяния нашего пред Богом поручителю.

Радуйся, яко твоими молитвами Господь оставляет прегрешения; радуйся, помогаяй нам терпети скорби и поношения.

Радуйся, ликом ангельским сотворивый радость и удивление; радуйся, духов злобы приведый в посрамление.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 8

Странно тебе бысть языческое идолослужение, и ты, святый мучениче, в Тарс пришед, не преклонил еси колен пред богами чуждыми, но Апостолом показался еси ревнитель. Темже молися за ны, да возгоримся и мы огнем любве ко Владыце Христу, поюще всегда: Аллилуиа.

Икос 8

Весь распалился еси ревностию святою, хуления на Господа не терпя, и исполнился еси духа Божия, ослепление и безумие поклоняющихся ложным богам обличая. Сего ради царь нечестивый казнь наведе на тя, мучениче, горькую, бичми нестерпимо бия и раны нанося неисцельныя. Мы же тебе похвалу поем:

Радуйся, зловерия обличителю дерзновенный; радуйся, в правду Божию, аки в броню облеченный.

Радуйся, яко кости твоя от ран за Христа обнажахуся; радуйся, яко чистота души твоея тогда открывашася.

Радуйся, яко наследовал еси небесная селения; радуйся, яко и ныне обличаеши злых человек на Христа хуления.

Радуйся, за Христа острыми тростьми прободаемый; радуйся, сада райскаго цвете неувядаемый.

Радуйся, яко злато горнилом язв очищенный; радуйся, за Христа ударенный.

Радуйся, кончиною своею Богу угодивый; радуйся, даже до смерти мученической Его возлюбивый.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 9

Всего себе Господу Богу предав, страстотерпче Христов, егда нечестивый царь повеле раскрыти уста твоя и олово кипящее влити, руце своя воздвигл еси к небу, моляся: Господи Боже мой Иисусе Христе, укрепивый мене в муках, пребуди и ныне со мною, моя страдания облегчи и не остави мене одолену быти лукавым князем. Тем и нас любви ко Христу научаеши, поющих Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Витии суемудреннии да рекут нам, како олово разжженное гортани твоея не опали, ниже инаго вреда тебе сотвори, мучениче Вонифатие, от Господа бо знамения победы над мучителем просил еси, и сие знамение тебе дано бысть. Сего ради вси чудящеся восклицаху: Велий есть, Иисус Христос, веруем, веруем в Тя, Господи. Мы же славим тя, мучениче, сице:

Радуйся, яко тобою вернии просвещаются; радуйся, яко тобою от постыдныя смерти избавляются.

Радуйся, во единем Христе утешение полагаяй; радуйся, во страданиях призывати Бога научаяй.

Радуйся, яко мучителие тебе не превозмогоша; радуйся, яко страсти тебе не побороша.

Радуйся, ты бо терние грехов в себе попалил еси; радуйся, ты бо огнем не опален пребыл еси.

Радуйся, присно живый страстотерпче радостный; радуйся, молитвенниче наш благостный.

Радуйся, яко тобою очеса, грехми ослепленныя, отверзаются; радуйся, яко помощию твоею печали на радость прелагаются.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 10

Спасен быти восхотев, пламенне возжелел еси до конца за Господа пострадати, мучениче Вонифатие, Емуже и возопил еси: Господи, Господи Боже мой, сподоби мя милостей Твоих и буди ми помощник, да за беззакония моя безумно содеянныя, враг не преградит ми пути к Небеси, приими с миром душу мою, вчини мя с мучениками, кровь за Тя пролившими и веру до конца соблюдшими, и ныне вопиющими Ти: Аллилуиа.

Икос 10

Стена крепкая, козньми врага неодоленная, пребыл еси до конца, мучениче Христов, егда же глава твоя от телеси отсечена бысть, о чудесе! Абие кровь и млеко из раны тоя истекоша, яко и неверным, чудо сие зрящим, Христа прославити и с нами звати тебе:

Радуйся, яко мучения твоя зряще, множество людей ко Христу обратишася; радуйся, яко тебе ради на князя злобы тии устремишася.

Радуйся, твоя бо кончина просвети умы помраченныя; радуйся, твоя бо славная смерть воскреси совести, во гресех погребенныя.

Радуйся, нераскаянных грешников обличение; радуйся, волею расслабленных от вина исцеление.

Радуйся, в нощи неведения блуждающим вразумление; радуйся, златая удице из глубины грехов влекущая ко спасению.

Радуйся, яко от Бога в молитвах услышан был еси; радуйся, яко в Небеснем Царствии вселился еси.

Радуйся, порфирою от кровей твоих облеченный; радуйся, яко зриши ныне свет неизреченный.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 11

Пение немолчное приносиши Господеви, мучениче Вонифатие, с мученическими лики Пресвятей Троице предстоя, за Нюже себе предал еси, да и мы души своя, аки невесты украсивше, нетленному Жениху Христу представим со священною песнею: Аллилуиа.

Икос 11

Свет любве и по смерти возсиял еси, Вонифатие дивный, егда бо друзи, твою усеченную главу обретше, плакахуся горько: Рабе Христов, забуди нам грех неправеднаго осуждения и безрассудных руганий наших. Тогда лик твой, яко лучами живыми, просветися, прощение им являя. Сего ради с любовию тебе зовем:

Радуйся, имеяй уста кротости сладковещанныя; радуйся, любве вместилище пространное.

Радуйся, о тебе бо веселится Церковь со своими чады; радуйся, ты бо пришел еси к Вышнему Небесному Граду.

Радуйся, в смерти своей Апостолом равный; радуйся, ревностию по Бозе преславный.

Радуйся, житейския молвы обличаяй злыя сплетения; радуйся, всех нас от вражия избавляяй ловления.

Радуйся, ты бо защищаеши неправедно гонимыя; радуйся, пред Престолом Господним лампадо неугасимая.

Радуйся, по заповеди Христовой и врагов возлюбивый; радуйся, злословия и клеветы нивочтоже вменивый.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 12

Благодать исцелений точащия мощи твоя егда к Риму приближахуся, Ангел Господень явися Аглаиде, глаголя: Бывшаго ти древле раба, ныне же нашего брата и сослужебника приими, якоже владыку, и упокой добре, да грехи твоя оставятся, той бо с нами ныне в Небесных поет Всевышнему Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поющи чудеса твоя, храм дивный созда тебе, воине Христов, Аглаида, в немже и мощи твоя положи, и сама, богатство нищим раздавши и пятьнадесят лет в подвизех поста и покаяния поживши, лика святых достиже. Темже величюще чудеса твоя, прославляем тя сице:

Радуйся, душу твою сотворивый храм Богу прекрасный; радуйся, чудных Божиих дел книго ясная.

Радуйся, внезапныя смерти избавляяй; радуйся, скорбныя жены от злых пианиц ограждаяй.

Радуйся, падшия к возстанию от грехов призываяй; радуйся, свет чистоты им подаваяй.

Радуйся, ты бо укрощаеши страстей огневицу; радуйся, тобою бо оставляем греховную темницу.

Радуйся, малыя чада от соблазнов мира соблюдаяй; радуйся, тыя Христову учению наставляяй.

Радуйся, вестниче трезвости, вовеки прославляемый; радуйся, угодниче Христов присно почитаемый.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 13

О, предивный мучение Христов Вонифатие, приими от нас сие малое похвальное приношение, еже пред иконою твоею, колена преклоньше и руце свои к тебе простерше, тебе ныне просим: даруй нам твое пред Господем заступление, наипаче же погибающим от пианства исцеление низпосли и жития благаго начало положити всех нас сподоби, да спасение улучивши, молитвами твоими, во веки восхвалим Бога, поюще Ему: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й «Ангелом светлым...» и кондак 1-й «Избранный воине Христов...».

Молитва

О многострадальный и всехвальный мучениче Вонифатие, к твоему заступлению ныне прибегаем: молений нас, поющих тебе, не отвержи, но милостивно услыши нас, виждь братия и сестры наша тяжким недугом пианства одержимая, виждь того ради от Матери своей, Церкви Христовой, вечнаго спасения отпадающия. О, святый мучениче Христов Вонифатие, коснися сердец их данною ти от Бога благодатию, скоро возстави от падения греховнаго и ко спасительному воздержанию приведи их. Умоли Господа Бога, Егоже ради страдал еси, да простив нам согрешения наша, не отвратит милости Своея от сынов Своих, но да укрепит нас в трезвении и целомудрии, да поможет Своею десницею воздержания крепкое и спасительное Богу обещание свое до конца сохранити, во дни и в нощи о нем бодрствующе, и добрый ответ о нем дати на Страшнем Судище. Приими, угодниче Божий, молитвы матерей, о чадех своих, слезы проливающих; жен честных, о мужех своих рыдающих; чад сирых и убогих, от пианиц оставленных; и всех нас, иконе твоей припадающих, и да приидет сей вопль наш молитвами твоими ко Престолу Всевышняго даровати всем по молитвам их здравие и спасение душ и телес, наипаче же Царствие Небесное. Покрый и соблюди нас от лукаваго ловления и всех козней вражиих, в страшный час исхода нашего помози прейти непреткновенно воздушныя мытарства и молитвами твоими избави вечнаго осуждения. Умоли же Господа даровати нам ко Отечеству нашему любовь нелицемерную и волю непоколебимую пред врагами Церкви Святыя, видимыми и невидивыми, да покрыет нас милость Божия в нескончаемыя веки веков. Аминь.

Молитва вторая

О святый страстотерпче Христов, воине Царя Небеснаго, земная сладострастия презревый и к горнему Иерусалиму страданием возшедый, мучениче Вонифатие! Услыши мя грешнаго, приносящаго от сердца молебная пения, и умоли Господа нашего Иисуса Христа простити вся моя согрешения, в ведении и в неведении мною содеянныя. Ей, мучениче Христов, образ покаяния собою показавый грешным! Буди ми на злаго сопротивника диавола твоими молитвами к Богу помощник и заступник; много бо порывахся избегнути сетей его лукавых, но удицею греховною уловлен и крепко влачим от него, не мог избавитися, аще не ты предстанеши ми, во обстояниих горькая терпящему, и колико покушахся покаятися, но ложь пред Богом бых. Сего ради к тебе прибегаю и молюся: спаси мя, святче Божий, от всех зол твоим предстательством, благодатию же Всесильнаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

В чем помогает икона святого Вонифатия? Житие святого мученика, а также сильная православная молитва от пьянства и алкоголя, которая избавит ваших близких от недуга!

В первый день года Православная Церковь чтит память мученика Вонифатия – святого, которого молят об избавлении от пьянства. День поминовения мученика веры выпал на начало года в результате перехода на григорианскую систему летоисчисления в 1918 году.

За помощью к мученику часто обращаются матери алкоголиков.

Для скорейшего избавления от недуга следует придерживаться следующих правил:

  • всячески поддерживать покаявшегося,
  • наведываться в храм и прислушиваться к речам, произносимым святителем в час совершения службы,
  • не отчаиваться и не падать духом.

Часто случается так, что самостоятельная борьба человека с недугом заканчивается неудачей. В этом случае обращение к святому мученику способствует преодолению нерешительности и неуверенности. Человек обретает веру в себя.

Молиться мученику Вонифатию нужно и после исцеления. Искушение велико и, чтобы не потерять веру, нужно неустанно молиться. Только чистая и сердечная молитва способна придать человеку силы и решимость.

Когда человек кается и осознает пагубность пристрастие к выпивке для души и тела, молитва – лучшее средство терапевтического действия на пути к исцелению .

Житие святого Вонифатия

Вонифатий жил в третьем столетии и был жителем в Риме. Он не имел знатного происхождения и поэтому прислуживал богатой аристократке Аглаиде, а также со­сто­ял с ней в беззаконном сожитель­стве. Рабство не тяготило его. Оставшись без родителей, хозяйка наделила Вонифатия полномочиями управляющего. С этой ролью Вонифатий справлялся великолепно.

Блудное сожительство тяготило и раба, и его госпожу – оба они были христианами.

Но это было не единственным грехопадением Вонифатия. Он также увлекался такими не богоугодными деяниями как:

  • винопитие;
  • разврат и плотские утехи.

Вскоре Агла­и­да прозна­ла, что ес­ли хра­нить в жилище мо­щи святых, то это позволит скорее обрести спа­се­ние. Она искренне верила в то, что их бла­готворное воз­дей­стви­е снимает гре­хи и преумножает доб­ро­де­те­ли. Хозяйка отправила раба на Во­сток, где люди не проявляли терпимости к хри­сти­анам. Во­ни­фа­тий должен был при­вез­ти оттуда мо­щи любого му­че­ни­ка для того, чтобы тот стал покровителем в делах ее.

Спустя время Вонифатий со спутниками прибыл в город Тарс.

После успешных поисков места для ночлега Вонифатий устремился к главной площади. В это время там проходило истязание мучеников. Мучения эти в подробностях описаны в житии самого Вонифатия.


Именно увиденное, и сподвигло молодого и благополучного человека на принятие непростого решения. Свидетельства, произошедшего зафиксированы в церковных святцах и в записях чиновников, которые были ответственны за проведение казней.

После увиденного Вонифатий прошел через оцепление из солдат и стал целовать ноги мученикам, с просьбой к ним помолиться о его душе. Охрана схватила его. Стоя перед судьей Вонифатий признался, что является христианином и отказался подносить жертвы идолам. После этого он был подвергнут истязаниям и умерщвлен отсечением головы.

Спутники, дознавшись, что Вонифатий был казнен, выкупили у солдат останки мученика и привезли в Рим.

Хозяйка с великим почтением и трепетом приняла мощи Вонифатия. А через некоторое время на месте его погребения она построила храм. Она отпустила рабов и посвятила жизнь монашеству.

Храм, который построила Аглаида – памятник любви к Вонифатию .

Как совершать моление

Всякая молитва – таинство общения с Богом. Монотонное и бездумное повторение заученного текста здесь не поможет.

Обращение в молитве и покаянии к святому Вонифатию должно идти от сердца. Молящийся должен поступать следующим образом:

  • Перед началом моления необходимо благословение от священнослужителя.
  • Молящийся и страждущий должен откровенно рассказать святому мученику о своих трудностях и невзгодах, а также признать немощь свою. Лишь после искреннего и чистого покаяния наступит долгожданное исцеление.
  • Каждый день должен начинается с обращения и благодарности Всевышнему.

Обращаться к святому за избавлением от пьянства нужно правильно. Если в зависимости находится сын, то матери надлежит читать молитву матери. А также мать должна просить священнослужителя, чтобы тот молился за ее дитя перед Господом. Если человек обращается к Богу за спасением своей души, следует просить благословения у святого отца.

Святой Вонифатий является защитником и наставником подверженных алкоголизму и чревоугодию. А также он защитник влюбленных. Молитвы, обращенные к нему, дают возможность признать ошибки и исправить свою жизнь .

Молитва святому мученику Вонифатию

Молитва не требует от человека специальных умений, это беседа с Богом. На богослужениях священнослужителями употребляется особый язык. В личной же молитве, когда верующий человек остается наедине с Богом, нет необходимости в особом языке. Молиться Богу можно на том языке, на котором человек думает и общается с другими.

Спаси, Господи, и помилуй рабов Твоих (имярек ) словесами Божественного Евангелия Твоего, читаемыми о спасении рабов Твоих сих (имярек ). Попали, Господи, терние всех согрешений их, вольных и невольных, и да вселится в них благодать Твоя, просвещающая, опаляющая, очищающая всего человека. Во имя Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь.

У православных молитва Вонифатию об избавлении от пьянства одна из самых действенных.

Молить о помощи от пьянства любого из членов семьи либо близкого родственника нужно соблюдая определенные правила:

  • Молиться святому Вонифатию нужно в период сильнейшего запоя и в момент, когда человек не испытывает тяги к спиртному.
  • Молиться Вонифатию человек страдающий алкоголизмом (или его родственники) должен даже в тот момент, если по какой-то причине было употреблено даже не значительное количество алкоголя. Многие победившие недуг снова начинают пить, полагая, что если мученик помог однажды, то поможет и впредь. Если человек чувствует свою слабость и неспособность сопротивляться недугу, то совершать моление ему надлежит ежедневно.
  • Корректноепрочтенное молитвы способствует не только в укреплении веры в собственные силы, но и дает понимание того, что относительно спиртного верующий делает правильные шаги.
  • Молитва к святому Вонифатию в помощи от избавления от пагубного пристрастия оказывает колоссальный терапевтический эффект для тех верующих, которые еще только собираются начать процесс лечения. Она дополняет курс лечения, который назначается пациенту его лечащим врачом.

Наиболее искренней и сильной считается молитва, которая произносится верующим не за себя, а за кого-то другого.

Когда человек молит о помощи Вонифатия, он должен просить мученика и о том, чтобы тот молил о прощении за него у Господа.

Чтобы мученик убедился в том, что намерения молящегося чисты и искренни, во время произнесения текста молитвы нужно придерживаться правил поста. Молитва должна читаться в течении сорока дней .

Икона святого Вонифатия

На ней мученик изображен молодым и привлекательным юношей с накидкой красного цвета на плечах. Правая рука держит крест, а левая рука сосредоточена в молитве.

Икона помогает в следующих случаях:

  • избавляет от пьянства и чревоугодия;
  • ограждает от распутства;
  • помогает найти и сохранить любовь.

Сейчас мощи святого Вонифатия находятся на Авентинском холме в Италии в местном соборе. Победа над любой болезнью требует не только много сил, но и времени. Вера и терпение помогут превозмочь все возможные тяготы, которые могут возникнуть на пути к желанному выздоровлению.

Молитва первая

О многострадальный и всехвальный мучениче Вонифатие! Ко твоему заступлению ныне прибегаем, молений нас, поющих тебе, не отвержи, но милостиво услыши нас. Виждь братию и сестры наша, тяжким недугом пианства одержимыя, виждь того ради от матере своея, Церкве Христовой и вечнаго спасения отпадающия. О святый мучениче Вонифатие, коснися сердцу их данной ти от Бога благодатию, скоро возстави от падений греховных и ко спасительному воздержанию приведи их. Умоли Господа Бога, Его же ради страдал еси, да простив нам согрешения наша, не отвратит милости Своея от сынов Своих, но да укрепит в нас трезвение и целомудрие, да поможет Своею десницею трезвящимся спасительный обет свой до конца сохранити во дни и нощи, о нем бодрствующе и о нем добрый ответ на Страшнем Судилище дати. Приими, угодниче Божий, молитвы матерей, о чадех своих слезы проливающих; жен честных, о мужех своих рыдающих, чад сирых и убогих, от пианиц оставленных, всех нас, иконе твоей припадающих, и да приидет сей вопль наш молитвами твоими ко престолу Всевышняго даровати всем по молитвам их здравие и спасение душ и телес, наипаче же Царстве Небесное. Покрый и соблюди нас от лукаваго ловления и всех козней вражиих, в страшный час исхода нашего помози прейти непреткновенно воздушные мытарства и молитвами твоими избави вечнаго осуждения. Умоли же Господа даровати нам к Отечеству нашему любовь нелицемерную и непоколебимую, пред врагами Церкве святыя видимыми и невидимыми силу непобедимую, да покрыет нас милость Божия в нескончаемыя веки веков. Аминь.

Молитва вторая - от пьянства и всякой страсти

Спаси, Господи, и помилуй рабов Твоих (имярек) словесами божественного Евангелия Твоего, читаемыми о спасении рабов Твоих сих (имярек). Попали, Господи, терние всех согрешений их, вольных и невольных, и да вселится в них благодать Твоя, просвещающая, опаляющая, очищающая сего человека. Во имя Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь.
(Читать главу 15 Евангелия от Иоанна ежедневно).

Молитва третья

О святый страстотерпче Христов, воине Царя Небеснаго, земная сладострастия презревый и к горнему Иерусалиму страданием возшедый, мучениче Вонифатие! Усльппи мя грешнаго, приносящаго от сердца молебная пения, и умоли Господа нашего Иисуса Христа простити вся моя согрешения, в ведении и в неведении мною содеянная. Ей, мучениче Христов, образ покаяния собою показавый грешным! Буди ми на злаго сопротивника диавола твоими молитвами к Богу помощник и заступник; много бо порывахся избегнути сетей его лукавых, но удицею греховною уловлен и крепко влачим от него, не мог избавитися, аще не ты предстанеши ми, во обстояниих горькая терпящему, и колико покушахся покаятися, но ложь пред Богом бых. Сего ради к тебе прибегаю и молюся: спаси мя, святче Божий, от всех зол твоим предстательством, благодатию же Всесилънаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Тропарь мученику Вонифатию

Тропарь, глас 4

Мученик Твой, Господи Вонифатие, во страдании своем венец прият нетленный от Тебе Бога нашего имеяй бо крепость Твою, мучителей низложи, сокруши и демонов немощныя дерзости того молитвами спаси души наши.

Тропарь, глас 4

К сословию послан мучеников, мученик был еси истинен, пострадав за Христа крепчайше, всехвальне, мощми же возвратился еси верою пославшей тя, Вонифатие блаженне, моли Христа Бога прияти нам грехов прощение.

Кондак, глас 4

Священие непорочное самовольне тебе привел еси, Иже от Девы тебе ради родитися Хотящему, святе венченосче, премудре Вонифатие.



← Вернуться

×
Вступай в сообщество «servizhome.ru»!
ВКонтакте:
Я уже подписан на сообщество «servizhome.ru»